reklama
Magazyn WhyStory logo
reklama
środa, 17 maj 2017 09:29

Nowy utwór JIMKA i jego orkiestry marzeń - Finał projektu 30/90

Opublikował 
Oceń ten artykuł
(2 głosów)

Jak w jednym utworze połączyć setki różnych dźwięków płynących z fortepianu, elektrycznych skrzypiec, saksofonu i gitary z odgłosem domofonu, rozbijającej się tafli lodu czy pracującej wiertarki? Wie o tym Radzimir Dębski, który wczorajszego wieczoru, wspólnie z laureatami oraz orkiestrą, zaprezentował utwór wieńczący Projekt 30/90.
W ten sposób przypieczętowana została współpraca kompozytora i producenta muzycznego z marką Wyborowa.

 

Finał Projektu 30/90 w warszawskim Teatrze Palladium był ukoronowaniem inicjatywy muzycznej JIMKA, marki Wyborowa oraz miłośników muzyki, których artysta zaprosił do współpracy. Sympatycy marki, fani twórczości Radzimira Dębskiego, znajomi i przyjaciele artysty, a także przedstawiciele świata mediów wzięli udział w wyjątkowym wydarzeniu zwieńczającym ten projekt. Podczas koncertu odbyła się prapremiera utworu stworzonego przez JIMKA przy współudziale laureatów Projektu 30/90, a także klipu, będącego jego dopełnieniem.

Do występu w koncercie finałowym muzyk zaprosił orkiestrę złożoną ze studentów oraz absolwentów Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Wśród gości wydarzenia znaleźli się laureaci Projektu 30/90, znani muzycy oraz bliscy i przyjaciele JIMKA, a wśród nich: Anna Jurksztowicz, Bovska, Gabi Drzewiecka, Novika, Odeta Moro, Gosia Baczyńska i Bartek Jędrzejak.

 

 

Oryginalne dźwięki w Projekcie 30/90

Spośród ponad 1100 zaskakujących zgłoszeń przesłanych do Projektu 30/90 Radzimir Dębski wybrał 196 fragmentów muzycznych, które można usłyszeć w finalnym utworze. Swój głos mogli oddać także internauci, którzy wybrali jedna laureatkę.

Wśród uczestników akcji wyróżnionych przez kompozytora znaleźli się liczni muzycy, w tym m.in. wokalistki Marika, Bovska i Oliwjah, beatboxer ORIONBBX, duet wiolonczelistów, saksofonista, basista, pianista, chór, ale także autorzy niestandardowych dźwięków, takich jak odgłos wiertarki, skrzypiących drzwi czy fajerwerków.

Ze względu na to, że się sam wywodzę z Internetu i w nim upatruję zagładę, ale jednocześnie nadzieję dzisiejszego świata, wydaje mi się, że jest tak nieprawdopodobną, kreatywną magmą i otchłanią, oceanem dziwnych zajebistości, że chciałem zrobić coś z nimi wszystkimi – z tymi ludźmi, których jeszcze nie znam. Chciałem ich poznać, chciałem zobaczyć kim są, chciałem zobaczyć, co zrobią – stąd powstał projekt, w którym ludzie współtworzą kawałek razem ze mną. Mogą być muzykami zawodowymi, mogą być kompletnymi amatorami. Pierwotnie tych osób miało być 30, potem 90,  a wysłało ponad 1000 osób. Wybrałem 400 super świetnych do finału, ale i tak nadal nie mogłem z nich wszystkich skorzystać. Cały czas było za dużo, musiałem ciąć, bo założeniem był 3 minutowy kawałek. Po długich dyskusjach udało mi się wywalczyć 8 minut, a i tak z bólem serca ciąłem, to co pierwotnie złożyłem – powiedział JIMEK ze sceny. Najlepsze jest to, że mogę Was wszystkich dzisiaj poznać. Tworzenie tego było ogromną przyjemnością i ogromnym zaszczytem – dodał JIMEK.

 

Projekt 30/90 wyznacza standardy muzycznego świętowania

Projekt 30/90 to inicjatywa, która w tym roku ponownie połączyła Radzimira Dębskiego
oraz markę Wyborowa. Pretekstem do jej realizacji są tegoroczne 30. urodziny JIMKA oraz 90. jubileusz marki.

Wspólnym mianownikiem, który określa zarówno JIMKA, jak i markę Wyborowa oraz uzasadnia naszą współpracę jest wyznaczanie standardów. Owoc tegorocznej współpracy - Projekt 30/90  oraz jego efekty są na to dowodem. To niezwykłe przedsięwzięcie przekracza granice, będąc pierwszą tego typu akcją, realizowaną na tak dużą skalę w Polsce, w której fani wspólnie z artystą biorą udział w procesie twórczym – mówi Tadeusz Rusek, Senior Brand Manager, Wyborowa S.A.

W ramach akcji JIMEK stworzył dźwięki, jako zalążek pomysłu muzycznego i zaprosił do wspólnego muzykowania wszystkich tych, którym muzyka jest bliska. Bez względu na to, czy są profesjonalnymi muzykami, czy tylko jej odbiorcami. W efekcie, do projektu nadesłano ponad 1100 zgłoszeń, spośród których blisko 200 zostało użytych w finalnym utworze oraz teledysku, który już niebawem będzie można obejrzeć na profilach Artysty oraz marki w mediach społecznościowych.

Z okazji podwójnego jubileuszu powstała także limitowana butelka wódki Wyborowa. Dla uwiecznienia współpracy JIMEK zaprojektował grafikę inspirowaną op-artem oraz symboliką muzyczną. Znak wykorzystany na butelce to fermata, która symbolizuje w muzyce przedłużenie dźwięku bądź pauzę. W zestawieniu z kształtem nawiązującym do fali dźwiękowej oddaje dynamiczny charakter Projektu 30/90. Dodatkowo w ramach akcji do wygrania były zaproszenia na ekskluzywny koncert Radzimira Dębskiego wieńczący ten niezwykły projekt.

Partnerzy Projektu 30/90: Onet.pl, Newonce.net, Aktivist oraz Cgm.pl. 

Czytany 258 razy Ostatnio zmieniany piątek, 19 maj 2017 13:31

Skomentuj

Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji Administratora.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama